Menu
„Wisła” w Gruzji po raz drugi, tym razem online

„Wisła” w Gruzji po raz drugi, tym razem online

Festiwal Filmów Polskich „Wisła” w Gruzji odbędzie się tak, jak nasz „Sputnik”, online Związek pomiędzy festiwalami jest taki, że oba mają wspólnego organizatora. W Polsce jest on ambasadorem kina rosyjskiego. A zagranicą jest ambasadorem naszego kina. Tak, jak w przypadku Sputnika, filmy odstępne na platformie www.mojeekino.pl, ale tylko dla widzów w Gruzji. To, gdzie jesteśmy, rozpoznawane jest na podstawie IP komputera (jeśli coś podpowiedziałem, to niechcący). Program jest skromny, zaledwie pięć filmów, za to ciekawe. Poniżej tytuły i ich opisy przygotowane przez organizatora. Filmy można oglądać tylko od 18 lutego od godziny 13 do północy 21 lutego (według czasu lokalnego), chyba, że zaczniemy oglądać przed północą, wtedy mamy jeszcze godzinę na dokończenie.

Festiwal Filmów Polskich „Wisła” jest w bezustannej podróży. W styczniu gościł w kinie Moskwa w stolicy Gruzji Erywaniu. Jeszcze w lutym gościć będzie w stolicy Kirgistanu Biszpeku w kinie w Domu Republikańskim im. Cziniza Ajmatowa (od 24 do 28 lutego) oraz w Turcji, tym razem online (od 25 do 28 lutego). Magazyn przedsiębiorcy@eu jest od wielu lat patronem medialnym zarówno festiwalu „Sputnik nad Polską”, jak i Festiwalu Filmów Polskich „Wisła.

Program Festiwal Filmów Polskich „Wisła” w Gruzji

filmy można oglądać na platformie www.mojeekino.pl

Supernova, reż. Bartosz Kruhlik, Polska, 2019, 78 min, 16+

Czasami błahe wydarzenia odkrywają prawdę nie tylko o nas samych, ale również kraju, w którym przyszło nam żyć. Na drodze w pobliżu małej wsi potrącona zostaje przez rządowy samochód matka z dwójką dzieci. Służby porządkowe muszą poradzić sobie z narastającym chaosem, prawda wymyka jej się z rąk, a mieszkańcy wsi zbierają się zarówno jako świadkowie, jak i oskarżyciele. 

Żelazny most, reż. Monika Jordan-Młodzianowska, Polska, 2019, 84 min, 18+

W centrum tej opowieści stoi miłosny trójkąt, który ma znamiona grzechu oraz poczucia wstydu. Kacper, pracujący jako sztygar w kopani, ma romans z żoną swojego przyjaciela z pracy. Kiedy dochodzi do wypadku, a Oskar zostaje uwięziony, kochankowie włączają się do misji ratunkowej. Kierowani poczuciem winy, starają się przemyśleć sytuację, w której znalazła się cała trójka. 

Wszystko dla mojej matki, reż. Małgorzata Imielska, Polska, 2019, 103 min, 18+

Ta inspirowana prawdziwymi wydarzeniami historia w uniwersalny sposób opowiada o pamięci oraz dwóch światach, w których żyjemy, czasem symultanicznie. W jednym widzimy małą Olę prowadzącą idylliczne życie, a w drugim – zakład poprawczy dla kobiet.

Kamerdyner, reż. Filip Bajon, Polska, 2018, 150 min, 18+

Opowiedziana z epickim rozmachem, inspirowana prawdziwymi wydarzeniami historia splątanych losów Polaków, Kaszubów i Niemców rozgrywająca się na tle burzliwych wydarzeń pierwszej połowy XX stulecia. 

Ostatnia góra, reż. Dariusz Załuski, Polska, 2019, 82 min, 12+

Filmy dokumentalne traktujące o zdobywaniu szczytów mogłyby stać się oddzielnym gatunkiem, łączą bowiem w sobie nie tylko najlepsze cechy non-fiction, ale również… kina akcji. Jest to zapis narodowej polskiej wyprawy na K2, która miała miejsce na przełomie 2017 oraz 2018 roku, a jej celem było zdobycie drugiego co do wysokości szczytu świata. 

Red. RAFAŁ KORZENIEWSKI

Udostępnij

Możliwość komentowania jest wyłączona.